Sunday, 18 August 2013

Mati ! Bersediakah Kita?

Assalamualaikum & Salam Lebaran

Pada suatu malam yang hening dan sunyi.. sedang wak berpeluh dahi dan ketiak dalam menyelamatkan laptop wak dari terus jahanam.......

" ting ting ! " ringtone hanphone wak berbunyi.

" damn ! sape plak mesej aku memalam ni ? mesej la waktu subuh, senang sikit aku nak bangun " dengus wak sesorang.

umi : Assalamualaikum !

wak : Waalaikumussalam

umi : aku kol amad x angkat2.msg xreply
         Nak tanye sal LC skit
         Riso plak aku
         Biasa dia kalu nampak miskol or msg ak die reply balik

notakaki : LC = Location Case
gambaran korang untuk LC - ihsan dari google




wak : Tdo kot.. Penat kot drive jauh

umi : Xkan dr tgh hari tido x bebangon

wak : Malas ke nak jawab call ko
         Haha.. Risau ea?

umi : Haha.keji tu.. risau sikitla.. kengkawan kan

wak : InsyaAllah x de pape

umi :  thumbs UP !

krikrikrirkrikkrikrikrik.. Begitulah berakhirnya sesi tutur bicara wak dengan cik umi manis tu..

Wak pun ada cuba call juga si Ahmad tu, tapi tak terjawab. So wak pun bersangka yang baik-baik lah... hopefully dia selamat pergi dan balik. Ini kerana pada Jumaat lepas, classmate wak semasa menuntut di PASUM telah pergi menghadap Ilahi dalam kemalangan jalan raya.

Wak harap korang jangan lah lokek-lokek dan ringan-ringan kan untuk sedekah kan Al- Fatihah pada arwah Nadia Syazwani Zahari.

”Sesungguhnya kamu akan mati dan sesungguhnya mereka akan mati (pula).” Surah Az -Zumar ayat 30

notakakipanjang :


  1.  Mati itu suatu yang pasti ! Jangan takut Mati ! Takutlah bila mati kita tidak beriman denganNya.
  2.  Umi caring kan? hahaahaha.. wak bg tau kat dia bahawasanya beliau akan jadi watak utama dalam entri ni.





4 comments:

  1. Al-fatihah . .
    Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman
    Amin !

    ReplyDelete
  2. Salam Syawal, Al-Fatihah to arwah :)

    ReplyDelete
  3. Al-Fatihah. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang beriman. amin.

    ReplyDelete

Korang Mesti Nak Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wak Nak bagi DUIT RAYA