Monday, 24 June 2013

Puisi Tahi : Dia?

Kalau itu yang dah tertulis, kita padam pun akan tinggal kan kesan jugak. Macam baju terkena minyak, basuh guna sabun paling mahal pun akan tinggalkan kesan jugak.

Mata kiri wak asyik terkedip-kedip terkelip -kelip terkenyut kenyit sejak minggu lepas lagi.

"pesal syial mata aku ni?" bisik wak atas motor sorang-sorang.

apa tajuk post wak tadi? owh ! DIA?


Yup! DIA!

Dia yang mula tanya wak soklan cepu emas,perak dan gangsa tu!

Yup! DIA!

Dia yang buat hati wak bergodak-godak ibarat banjir di kacau-kacau kaki kudis wak ni.

Yup! DIA!

Dia yang buat wak rasa indah semuanya tentang apa yang wak lakukan hari-hari.

Yup! DIA!

Dia yang wak nak tengok dan tatap hari-hari.

Yup DIA!

Dia yang wak yang sayang dari hari yang wak lupa bila wak mula sayang dia.

Yup DIA!

Dia yang wak harap jadi DIA untuk wak.

Yup DIA!

Dia yang tak tau apa yang wak rasa. Tak tahu apa-apa pasal wak.

Yup DIA!

Dia yang buat wak mengerti yang wak cuma ibarat tepuk tangan yang disambut angin saja.

Yup DIA!

Kata-kata pujangga si Rangga tak perlu wak ucap pada si DIA! 



Kalau itu yang boleh jauh kan wak dengan DIA, Untuk apa wak karang puisi si Rangga untuk DIA?





2 comments:

  1. wak...kawin cepat wak...parah da nengok ni...nak tolong den gtau kat DIA x? den buleh tulong....

    ReplyDelete

Korang Mesti Nak Baca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wak Nak bagi DUIT RAYA